Het vervangen van een ziekenhuisinformatiesysteem, Een voorbeeld van projektonderwijs bij Bedrijfsinformatietechnologie

Auteur(s): 
Dr. N. (Klaas) Sikkel, universitair docent Bedrijfsinformatietechnologie, Universiteit Twente
Dr. Ir. A.A.M. (Ton) Spil, universitair docent, faculteit Bedrijfskunde, Universiteit Twente
Dr. Rob L.W. van de Weg, universitair docent, faculteit Informatica, Universiteit Twente
Samenvatting: 

Studenten Bedrijfsinformatietechnologie (BIT) aan de UT doen aan het eind van het eerste jaar een integratieproject. Doelen van dit project zijn: (1) toepassen en integreren van kennis uit voorgaande vakken, (2) oefenen van management- en communicatieve vaardigheden, en (3) het verschil leren zien tussen leerboekproblemen en praktijkproblemen. Deze doelen versterken elkaar wederzijds.
In dit artikel wordt nader ingegaan op de opzet en inhoud van het integratieproject.

Trefwoorden: 
Bedrijfsinformatietechnologie, projectonderwijs, managementvaardigheden, communicatieve vaardigheden, casestudy's, ziekenhuisinformatiesystemen

Doelgroep: