Opleiden: informeren of interacteren!? Tussen theorie en praktijk

Auteur(s): 
mw.drs. C.E.S. Lasance, trainer adviseur, Boertien en Partners
J.P.P. van der Steen, acteur, Buro Veermans
Samenvatting: 

1. Leerdoel
Binnen de informaticabranche wordt steeds meer aandacht besteed aan de communicatieve vaardigheden van automatiseerders. Goede interne en externe communicatie blijkt een belangrijke succesfactor! Het doel van deze minicursus is u te laten ervaren wat de mogelijkheden en kansen zijn van het samenwerken tussen opleider en acteur.
2. Opzet en werkwijze
De cursus is interactief opgezet. Samen met het publiek worden praktijksituaties nagespeeld en geanalyseerd. U maakt kennis met hoe u als opleider een acteur kunt inzetten, hoe u kunt samenwerken met een acteur en wat de toegevoegde waarde is voor uw cursisten.
3. Doelgroep en verwachte voorkennis
Iedereen die te maken heeft met of geïnteresseerd is in het opleiden in communicatieve vaardigheden binnen de informaticabranche.
4. Uit te delen materiaal
Na afloop van de training ontvangt u een hand-out waarin u de volgende informatie terug kunt vinden:
- wanneer het zinvol is een acteur in te zetten;
- aan welke randvoorwaarden voldaan moet worden;
- hoe u een acteur kunt programmeren.

Doelgroep: