WAT: working apart together

Auteur(s): 
Nico van Diepen, Opleidingscoördinator Informatica, Faculteit Informatica, Universiteit Twente
Samenvatting: 

Zowel in het voortgezet als in het hoger onderwijs speelt projectonderwijs een steeds belangrijkere rol. Scholieren of studenten werken groepsgewijs aan de uitvoering van een taak of aan de oplossing van een probleem. Onder supervisie van een tutor zorgt de groep voor taakverdeling, planning, voortgangsbewaking en oplevering van resultaten. Bij traditioneel projectonderwijs hebben de leden van de projectgroep regelmatig groepsbesprekingen waarbij genoemde aspecten besproken worden.
De doelgroep is iedere docent die zich bezig houdt met groepswerk en die overweegt zijn leerlingen of studenten met behulp van ICT te laten samenwerken met anderen. De workshop biedt de gelegenheid om kennis te nemen van de technische mogelijkheden en om de leerling kant van zulk werk te ervaren.
Gewenst resultaat is dat een groep docenten die elkaar niet kent in staat is om vanaf verschillende plaatsen gezamenlijk een opdracht uit te voeren. Gehoopt resultaat is dat die docenten dermate geënthousiasmeerd worden dat zij in hun onderwijspraktijk groepswerk op afstand zullen integreren.

Doelgroep: