Project Helpdesk: een real-life onderwijsproject rond Rapid Application Development

Auteur(s): 
Peter van den Berg, docent en leerplancoördinator Systeemontwikkeling, Hogere Informatica Opleiding, Hogeschool van Amsterdam
Gerke de Boer, docent wiskunde en informatica, Hogere Informatica Opleiding, Hogeschool van Amsterdam
Samenvatting: 

In project Helpdesk vormen groepjes van vijf studenten een eigen IT-bedrijfje. Ze voeren voor de klant Lambda Systems BV binnen een half jaar een systeemontwikkelingsopdracht uit. Ze doen dit volgens de methode van Rapid Application Development. Via een aantal workshops, met prototyping, ontwikkelen ze samen met de gebruikers van Lambda Systems een helpdesk-applicatie. Deze applicatie wordt beoordeeld door de gebruikers en externen uit het bedrijfsleven.

Trefwoorden: 
Rapid Application Development (RAD), Dynamic Systems Development Method (DSDM), Project, Workshop, Gebruikersgericht ontwikkelen, Prototyping, Helpdesk, ITIL, Didactiek

Doelgroep: