Integraal Groeiportfolio, Project Rol Docent in het Duale ICT

Auteur(s): 
Klaas Hoeksema, Vigor Transitions B.V.
Hans Visschedijk
Samenvatting: 

In deze presentatie van het "Project Rol Docent in het Duale ICT" kunt U kennismaken met het instrumentarium dat in opdracht van de Commissie De Kam en de HBO-Raad is ontwikkeld om de rol van docenten in het duaal onderwijs te versterken.
Het integraal groeiportfolio is een digitaal portfolio dat leerprocessen van studenten in werkveld en opleiding transparant maakt en dat voor opleidingen als instrumentarium voor assessmentregistratie zal dienen. Belangrijk kenmerk is dat het portfolio eigendom is van de student. In de relatie tot de opleiding en de werkgever plaatst het portfolio de student in de rol van projectleider van zijn eigen ontwikkeling. Het portfolio kan na voltooiing van de opleiding door de student worden meegenomen om vorm en inhoud te geven aan de verdere loopbaanontwikkeling.
In het project werken vier hogescholen (Hogeschool van Amsterdam, Hogeschool Leeuwarden, Saxion Hogeschool Enschede, Christelijke Hogeschool Windesheim ondersteund door Vigor Transitions) samen om de realisering van het digitaal portfolio mogelijk te maken. Het prototype wordt inmiddels getest en zal vanaf september breed worden geïmplementeerd.

Doelgroep: