Uitdagen en orienteren op ICT competenties met webdesign

Auteur(s): 
C. Huijs, Universiteit Twente
N. van Diepen, Universiteit Twente
Samenvatting: 

Webdesign is een activiteit die studenten op diverse manieren uitdaagt. Voor ICT opleidingen en ICT opleiders is het een uitdaging om een leeromgeving te creëren waarin ICT competenties kunnen worden ontwikkeld. Deze uitdagingen zijn uitstekend te combineren zoals getoond wordt aan de hand van voorbeelden uit de opleiding BedrijfslnformatieTechnologie (BIT) van de Universiteit Twente. In de workshop staat het benutten van constructieve frictie, en de daarbij behorende emoties, die de leeropbrengst versterkt, centraal. Er zal gewerkt worden volgens het "teach as you preach" principe. Hierbij wordt een diversiteit aan werkvormen, peer review, rollenspelen, portfolio en mini-workshops besproken en gehanteerd om te oriënteren op een variëteit aan ICT competenties en competentiegericht leren. In de voorbeelden spelen, ontwerpen, security-aspecten, het gebruik van tools, communicatieve vaardigheden, grafische vormgeving, projectmatigwerken en samenwerken een rol.

Doelgroep: